Dla tych, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli o pojęciu handlu elektronicznego, pierwszym pytaniem, które przychodzi im na myśl, może być: czym jest handel elektroniczny? W tym artykule szczegółowo omawiamy czym dokładnie jest e-handel, jak rozpocząć działalność e-commerce, jak prowadzić stronę internetową ecommerce i wiele innych. Jeśli jesteś zainteresowany czymś, co ma związek z ecommerce lub po prostu potrzebujesz odpowiedzi na pytanie "Co to jest ecommerce?", to ten artykuł jest dla Ciebie!

Co to jest Ecommerce

Handel elektroniczny jest skróconą wersją wyrażenia "handel elektroniczny", które zasadniczo opisuje każdy rodzaj wymiany walutowej na towary lub usługi online.

Handel elektroniczny jest pojęciem parasolowym, które obejmuje wszystko, co ma związek z kupowaniem lub sprzedawaniem online, a czasami może być inaczej napisane jako "handel elektroniczny", "e-handel" lub "e-commerce". Wszelkie zmiany w pisowni są poprawne, a wszystko to opisuje ten sam akt prowadzenia działalności gospodarczej przez Internet.

Ponieważ definicja handlu elektronicznego jest tak otwarta (obejmuje ona dosłownie każdy rodzaj zakupu lub sprzedaży towarów lub usług przez Internet), istnieje tak wiele różnych rodzajów przedsiębiorstw handlu elektronicznego, które istnieją. W tym artykule zagłębiamy się w różne opcje, które są dostępne dla właścicieli firm działających w handlu elektronicznym w celu prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie.

Rodzaje modeli biznesowych ecommerce

Po pierwsze, kiedy zadajesz sobie pytanie: "Czym jest e-handel?", najlepszym sposobem, aby zacząć opisywać różne przedsiębiorstwa handlu elektronicznego i różne rodzaje przedsiębiorstw handlu elektronicznego, jest podzielenie ich na rodzaje istniejących modeli biznesowych handlu elektronicznego.

Modele biznesowe handlu elektronicznego można podzielić na trzy główne kategorie:

  • Jakie rodzaje produktów są sprzedawane
  • Do kogo sprzedawane są produkty
  • Gdzie produkty są sprzedawane na

Spójrzmy na te trzy identyfikatory dalej:

JAKIE RODZAJE PRODUKTÓW SĄ SPRZEDAWANE

Każda działalność w handlu elektronicznym może być zróżnicowana ze względu na rodzaje sprzedawanych przez nią produktów. Istnieją cztery główne produkty, które każda firma zajmująca się handlem elektronicznym może i jest w stanie sprzedać:

  • Produkty fizyczne
  • Produkty cyfrowe
  • Usługi
  • Affiliates

Każda pojedyncza firma zajmująca się handlem elektronicznym w Internecie może zmieścić się w jednej lub kilku z tych kategorii, a to w zasadzie tylko mówi, jakie produkty sprzedają swoim klientom.

Niektóre firmy zajmujące się handlem elektronicznym sprzedają produkty fizyczne, co oznacza, że firma posiada rzeczywiste produkty materialne, które wysyła do swoich klientów, a kiedy klienci otworzą opakowanie transportowe, będzie istniał produkt fizyczny, którego będą mogli dotknąć, poczuć i zobaczyć.

Z drugiej strony, produkty cyfrowe są czymś, co przedsiębiorstwa handlu elektronicznego mogą sprzedawać w Internecie, ale nie są one prawdziwym produktem fizycznym, który może być wysyłany do ich klientów. Często zdarza się, że po zakupie produktu cyfrowego w Internecie klient może od razu pobrać pliki cyfrowe, bez konieczności wysyłania czegokolwiek do klienta.

Firmy mogą również świadczyć usługi cyfrowe lub osobiste, które ich klienci mogą zakupić online. Usługi te mogą obejmować wszystko, począwszy od usług projektowych lub usług transmisji strumieniowej (obie te usługi są usługami cyfrowymi), a skończywszy na usługach porządkowych lub usługach związanych z wyprowadzaniem psów (które są usługami osobistymi). Do tej kategorii można zaliczyć każde przedsiębiorstwo, które świadczy usługę, a nie produkt fizyczny lub cyfrowy.

Ponadto przedsiębiorstwa prowadzące handel elektroniczny mogą również otrzymywać prowizje za pośrednictwem linków afiliacyjnych, które wypłacają im część przychodów za ułatwienie sprzedaży. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym, które zarabiają prowizję partnerską, mogą być blogami, stronami internetowymi, które wywierają wpływ, a nawet stronami internetowymi takimi jak Canopy, które wikłają produkty sprzedawane online dla konsumentów. Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem własnego sklepu e-commerce dla Afiliantów, sprawdź nasz Przewodnik dla początkujących do tworzenia artykułu w Sklepie Ecommerce dla Afiliantów.

KTÓRYM PRODUKTY SĄ SPRZEDAWANE

Następnie przedsiębiorstwa prowadzące handel elektroniczny można rozróżnić na podstawie tego, komu firma sprzedaje swoje produkty. Chociaż powszechne może być założenie, że wszystkie produkty są sprzedawane konsumentom, nie zawsze tak jest. Czasami "konsumentem" może być inna firma.

Są to trzy główne kategorie, którym przedsiębiorstwa handlu elektronicznego sprzedają swoje produkty lub usługi:

  • B2B: Jest to skrót od Business-to-Business. Przedsiębiorstwa prowadzące handel elektroniczny, które sprzedają produkty lub usługi fizyczne lub cyfrowe innym przedsiębiorstwom, należą do tej kategorii. Może to na przykład obejmować producentów lub dostawców, którzy dostarczają materiały lub produkty dla innych przedsiębiorstw.
  • B2C: Jest to skrót od Business-to-Consumer. Przedsiębiorstwa handlu elektronicznego, które sprzedają konsumentom produkty lub usługi fizyczne lub cyfrowe, należą do tej kategorii. Należą do niej sprzedawcy detaliczni lub sprzedawcy detaliczni w handlu elektronicznym, którzy sprzedają produkty konsumentom końcowym.
  • B2G: Jest to skrót od Business-to-Government. Do tej kategorii należą przedsiębiorstwa handlu elektronicznego, które sprzedają produkty lub usługi fizyczne lub cyfrowe instytucjom lub agencjom rządowym. Mogą to być na przykład przedsiębiorstwa, które tworzą specjalistyczne oprogramowanie, meble biurowe, mundury itp.

Podczas gdy większość firm na ogół sprzedaje swoje produkty do jednej z tych kategorii, jest całkowicie możliwe, aby firmy e-commerce sprzedawać do więcej niż jednej kategorii konsumentów. Ważne jest, aby przedsiębiorstwa prowadzące handel elektroniczny rozumiały, komu dokładnie sprzedają swoje produkty, ponieważ ma to wpływ na ważne decyzje, takie jak marketing, brandowanie, procedury wysyłkowe, marże, itp.

GDZIE PRODUKTY SĄ SPRZEDAWANE NA

Wreszcie, przedsiębiorstwa handlu elektronicznego można również rozróżnić na podstawie sposobu, w jaki sprzedają swoje produkty swoim klientom. Opcje te są następujące:

  • Markowe Sklepy E-commerce: Są to sklepy e-commerce, które są własnością i są prowadzone przez założyciela (założycieli) lub twórcę (twórców) sklepu, i sprzedają własne produkty na własnych warunkach do bazy klientów. Sklepy tego typu są zazwyczaj budowane na platformach e-commerce, takich jak Shopify lub BigCommerce.
  • Sklepy e-commerce: Firmy prowadzące handel elektroniczny mogą również prowadzić sprzedaż za pośrednictwem internetowych bazarów, takich jak Amazon, eBay czy Etsy. Dla biznesu jest to coś w rodzaju wynajmu powierzchni w centrum handlowym: centrum handlowe zajmuje się marketingiem i sprowadza ruch pieszy, co oznacza, że kupcy nie muszą inwestować dużo czasu lub pieniędzy, przywożąc klientów do swoich sklepów. Muszą jednak przestrzegać zasad centrum handlowego, takich jak godziny otwarcia, jakie produkty mogą, a jakich nie mogą sprzedawać, itp.
  • Handel Konwersyjny: Ponieważ media społecznościowe stanowią główną część codziennej rutyny konsumentów, platformy mediów społecznościowych ułatwiają konsumentom dokonywanie zakupów poprzez wpisy w ich kanałach informacyjnych. Instagram, Facebook, Pinterest, i Snapchat wszystkie mają możliwości rozmowy handlowej, że e-commerce marek może sprzedawać swoje produkty przez.

Różne Platformy Handlu Elektronicznego

Każda firma zajmująca się handlem elektronicznym potrzebuje sklepu internetowego, który jest w zasadzie tylko miejscem lądowania online, gdzie ich klienci mogą przyjeżdżać, aby odkrywać, poznawać i kupować ich produkty.

Firmy zajmujące się handlem elektronicznym mają różne możliwości, jeśli chodzi o platformy handlu elektronicznego, których używają do sprzedaży swoich produktów w Internecie, o czym rozmawialiśmy na naszych platformach handlu elektronicznego: Najlepsze oprogramowanie, recenzje i porównania artykuł. Bez względu na to, czy sklep chce sprzedawać na rynkach takich jak Amazon, eBay czy Etsy, powinien mieć również założony sklep internetowy, aby nie sprzedawać wszystkich swoich produktów przez pośrednika. Stworzenie sklepu z własną marką na platformie ecommerce jest jedynym sposobem na uzyskanie pełnej kontroli nad biznesem ecommerce i jest to najlepszy sposób na uzyskanie pełnego wpływu na markę, marketing, doświadczenie klientów i przychody.